PLT #049 Jak sprzedawać zajęcia sportowe w internecie- Q&A z Patrickiem Neyem

Dzisiaj dowiecie się, jak sprzedawać zajęcia sportowe w internecie. Odpowiadamy na pytania Rafała, które nadesłał w odpowiedzi na konkurs z odcinka #040 pt. Jak stworzyć zabójczy content?- Patrick Ney.

Wraz z Patrickiem Neyem, który jest ekspertem marketingu, ogłosiliśmy konkurs na najciekawsze case-y biznesowe, gdzie nagrodą była jego darmowa  konsultacja z zakresu marketingu internetowego.

Osobista konsultacja miała już miejsce i spotkanie odbyło się w Business Linku. Natomiast w podcaście postanowił odpowiedzieć tylko na 2 listy, wybrane spośród całej nadesłanej korespondencji.

W poprzednim odcinku PLT #048 Jak sprzedawać usługi prawnicze w internecie?- Q&A z Patrickiem Neyem omówiliśmy case Radcy Prawnego Marii Kobryń z Kancelarii Blue Shell.

Dzisiaj odpowiadamy na pytania Rafała z Kids and Sport:

 

Poniżej znajduje się korespondencja z moim słuchaczem, Rafałem Gromkiem, który prowadzi zajęcia sportowe dla dzieci:

 

List Rafała:

 

Dzień dobry 🙂
Zacznę od gratulacji za pomysły na podcast i jego prowadzenie. Bardzo fajnie się tego słucha.

Chciałbym podsunąć temat, a właściwie pytanie, na które wspólnie z Patrick’iem może zechcecie odpowiedzieć 🙂

Otóż i nasz case​:
Pod marką Kids&Sport, prowadzimy zajęcia sportowe ​dla dzieci , ale nie na własnych obiektach, a jedynie w przedszkolach i szkołach. Dojeżdżając do klienta lub jadąc z dziećmi na wskazany obiekt sportowy. I tu zaczyna się nasz „problem”.

Jak zbudować skuteczną komunikację i do kogo ją skierować? Bo z zajęć finalnie korzystają dzieci, ale …. na zajęcia wysyłają je rodzice, ale …. to placówka (np. przedszkole) musi wyrazić zgodę, żeby włączyć nasze zajęcia do swojej oferty.

Jestem bardzo ciekawy jakbyście do tego podeszli 🙂
​Nasze dotychczasowe starania można zobaczyć na blogu lub w mediach społecznościowych:

Pozdrawiam

Rafał Gromek

Pytania Patricka:

 

Hi Rafał

Dziękujemy bardzo za Twój email i cieszę się, że dziś nagramy podcast o Waszym projekcie! To bardzo ciekawe.

Mam kilka pytań dla Ciebie.

1. Proszę zdefiniuj Twoją grupą docelową. Wiek, płeć, lokalizacje, budżet itd. Na przykład ‘Irena’ – Nauczycielka, 55, Kobieta, mieszkająca w dużym miejscu.
2. Skąd masz waszych obecnych klientów, czyli który kanał był dla Was najbardziej skuteczny do tej pory?
3. Ile zapisów macie na email?
4. Czy masz budżet na marketing, czy robicie to wszystko sami i to kwestia głównie Waszego czasu (nie pytam bo chcę zaoferować usługi, tylko ciekaw jestem bo może sugeruję, żebyście zmienić strategię!)
5. Ile osób/godzin spędzacie nad marketingiem?
6. Czy mogę poprosić o dostęp do Waszego Google Analytics?
7. Jaki są ’objections to buy’ z szkół / rodzic? Dlaczego odmawiają?
8. Czy zrobiliście ankietę kiedyś waszych obecnych lub byłych klientów?

To wszystko na teraz 🙂

Paddy

 

Odpowiedzi Rafała:

 

Cześć 🙂
Dziękuję za zainteresowanie naszym „przypadkiem”.

Odp. na Twoje pytania:

1. Swoją grupę docelową muszę podzielić przynajmniej na trzy części.
W pierwszej są właściciele placówek (najczęściej przedszkoli). To statystycznie (99%) jest kobieta, (40-55), z większego miasta. To „ona” ma decydujący głos, czy w ogóle pozwolić nam się zaprezentować.
W drugiej grupie są pracownicy placówek. To w przygniatającej (90%) większości jest kobieta, ale dużo młodsza (20-25), najczęściej świeżo po studiach i z mniejszej miejscowości. To „ona” oceni jak reagują na nasze zajęcia dzieci. To jej rodzic zapyta „czy warto?”.
W trzeciej grupie są rodzice. Oni najczęściej naszych zajęć nawet nie widzą. Bazują na ocenie przedszkola, nauczyciela i na końcu dziecka. Ta grupa to 60/40 kobiety (30-45), z większych miast.

2. Przez te kilka lat jedynym skutecznym kanałem pozyskiwania klientów było ich „ręczne” wyszukiwanie w internecie. Następnie bezpośredni kontakt telefoniczny, potem maile i zajęcia pokazowe. Na końcu finalizacja sprzedaży telefonicznie lub podczas spotkania u klienta.
W ostatnich 2-3 tygodniach testujemy też inny kanał, tzn. grupy na FB, pokazując głównie nauczycielkom przedszkoli co potrafimy (filmy, zdjęcia, scenariusze zajęć). Fajnie też pokazujemy się poprze darmową akcję Zdrowo i Sportowo . Ale tu nie potrafimy skutecznie znaleźć większej ilości Partnerów, a tym samym budżet i możliwości działań są dość małe.

3. Sami zebraliśmy około 200 adres mailowych i danych placówek. Do tego drugie tyle zapisało się poprzez formularz na newsletter i akcję Zdrowo i Sportowo. Są też uczestnicy wyjazdów i szkoleń. W sumie jakieś 500 adresów.

4. Nie. Robimy wszystko sami. Raz ze względów ograniczeń finansowych, a dwa, że nikt nigdy nie potrafił przekonać nas do jakiegoś ciekawego podejścia w przypadku tak niespójnej grupy docelowej.

5. Dwie osoby. Jedna tworzy treści  druga (ja) zarządza ich publikacją. Codziennie, średnio, spędzamy nad tym 2-3 godziny. Głównie na FB 🙂

6. Jasne. Nie wiem tylko jak to zrobić. Muszę poszukać jakiejś instrukcji 😉

7. Jako powód odmowy, najczęściej słyszymy, że posiadają już znanych sobie i sprawdzonych instruktorów sportu lub, że nie zebrała się grupa (brak pozytywnej decyzji rodziców) na nasze zajęcia.

8. Tak, ale tylko oceniającą jakość naszej pracy. Ankieta była podejrzanie zbyt dobra. Jesteśmy fajni, innowacyjni i solidni, ale bez przesady. na pewno są jakieś mankamenty lub możliwości poprawy. Niestety nie zostały wskazane.

pozdr.

Rafał

 

W rozmowie Patrick odnosi się do wszystkich odpowiedzi udzielonych przez Rafała w ostatnim liście.

 

Ważne linki:

Zapraszam Cię do słuchania Podcastu LEPIEJ TERAZ na iTunes i android-owych appkach do podcastów. np. PlayerFM

Jeśli Ci się podobało, wstaw proszę pozytywną recenzję na iTunes,

Postaw pierwszy krok do zmiany, zaczynając od wysłuchania historii ludzi, którzy zainspirują Cię do stworzenia wymarzonego życia!

Jeśli potrzebujesz indywidualnej pomocy, zacznij tę zmianę wraz ze mną.

Kliknij banner poniżej i zapisz się na DARMOWĄ konsultację 

Pomogę Ci !

 

Dalej zamierzam dzielić się z Wami moimi treściami ZA DARMO. Statystyki pokazują, że jest Was coraz więcej i cieszy mnie, że pragniecie dokonać zmiany w swoim życiu na lepsze i chcecie to zrobić z Lepiej Teraz ?

W związku z tym oferuję prezenty za wsparcie podcastu Lepiej Teraz na profilu Patronite, żebym mógł wykupić zewnętrzny hosting i wrzucać audycje bez ograniczeń.

W zamian oferuję coaching, konsultacje i mentoring na dowolny temat związany z odkrywaniem misji i jej realizacją !

Bardzo Ci dziękuję

Radek Budnicki

Zostań Patronem Podcastu Lepiej Teraz i odbierz prezent w postaci odcinków PREMIUM, dostępnych w Patronite Audio na iOS i Android!

Wspieraj Autora na Patronite

Prześlij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top